Ahad, 19 Disember 2010

New block, new spirit, new dream ~

Bismillahirrahmanirrahim :)
Alhamdulillah, masih diberi kesempatan, nikmat dan kurnia oleh Allah
Bersyukurlah selalu wahai diri ~
Btw, nk buat announcement,. mulai saat ni insyaAllah penggunaan "aku" dalm blog ini ditukar kepada "ana". Selain memberi tahu bahawa nama saya adalah ana, ana juga membawa maksud saya dlm bahasa arab. Haha, so terpulanglah kpd korang nk merujuk ana tu kepada "saya" dlm bhs arab atau nama saya,. ape2 je la kan :P

Just wanna to say,
Hari esok akan menjadi hari pertama utk block 1.3. Tahukah kalian apa tajuk block kali ni? hah, ni yg ana nk tunjukkan ~

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tadaaaa~


                                                               ~DIGESTIVE SYSTEM~


What's that mean? haha.. Ana kene belajar semua yg berkaitan pasal digestive system ni la.. Pasal mulut, esofagus, perut, usus,protein, lipid, carbohydrate, nutrition dan sbagainyer,. New practical session added - Pharmacology & parasitology. Tadi tengok silibus sekilas lalu,.Fuhhh, byknyer bende baru.. That's mean more efforts needed right? Waaaah. Semoga diri ana ni dijauhi dari sifat malas dan menangguh2. Susah betul nk buang sifat tu ..

Esok ader lectures n Histology . Study yer jgn x study :)
da~

Renung2kanlah - 11:15-16 ~


Sesiapa yang keadaan usahanya semata-mata berkehendakkan kehidupan dunia dan perhiasannya (dengan tidak disaksikan sama oleh Al-Quran tentang sah batalnya), maka Kami akan sempurnakan hasil usaha mereka di dunia dan mereka tidak dikurangkan sedikitpun padanya.
Merekalah orang-orang yang tidak ada baginya pada hari akhirat kelak selain daripada azab Neraka dan pada hari itu gugurlah apa yang mereka lakukan di dunia dan batallah apa yang mereka telah kerjakan.


Letaklah Akhirat itu di hati, dunia itu di tangan.
Semoga ana dan anda istiqamah berjuang !! :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan