Isnin, 26 Julai 2010

Kenangan waktu muda mudi dahulu~ngeees

Assalamualaikum w.b.t

Skrg ni dah start boring duk umah. ni lah manusia, x pernah bersyukur ngan ape yg ade.
mase ngah blaja a level hari tu, x sabar2 nk habis, tunggu cuti,. tapi bila dah cuti, rindu nk belajar balik, sbb x de ape2 nk dibuat.. tidur, mandi, makan, internet, tgk tv, bace buku, tolong ma, jd bodyguard ma n ayah ( kalo diorg nk gi mana2 mesti ikut, hatta ke pasar malam yg dekat je dan nk beli ikan je,.. haha) , tolong farhan (ni hangat2 taik ayam je, sbb adik aku pun senyap je, x tanya aku ape2 pun,.maybe dye takut ngan aku.. aku ni garang kut?ngeee ).
*kalau ngah belajar boleh gak ulang kaji ker, buat latih tubi ker, hafal ker,
~ceh, konon2 aku ni rajin ler.. padahal waktu spm n a level dulu, x de la rajin mcm tu pun.. haha :D

ape2 pun, tiba2 teringat zaman muda2 dulu (skrg dah tua ker? ces) .. tu pun byk bende aku dah lupa, cuma peristiwa2 penting je aku igt,. huhu. kwn2 pun aku dah x igt sgt. kwn yg rapat je igt. huhuhu..

SEKOLAH RENDAH
Serius, aku mmg dah x igt sgt saper2 kwn aku maser ni,. yg aku igt,. DAYAH(ni kalo x igt, memang kejam lah, satu sekolah dr darjah 4 sampai tingkatan 5.. hikhik) ,SYAFIQ,HATIKA, FARAIN,.. ADIRA,... err... yg laen2 tu ingat2 lupa. naseb baiklah nama sekolah aku ingat lagi.

-Darjah 1 sampai 4 aku disekolahkan di SK Wira, Kuantan Pahang,. waktu ni duduk kat kuantan lagi, abang ngan kaklong pun sekolah yg sama. satu kejadian yg jelas masih di ingatan maser ni,masa darjah 4,.. kami hidup berpuak2. gaduh2 (x la sampai bertumbuk2) ngan kwn2.. Yg x leh bla tu, sampai tarik2 baju sorg kwn tu supaya dyer masuk group kitaorg.pastu kene marah ngan sorang cikgu ni sbb dia nampak.. ye la, maen tarik2 tu dekat ngan bilik guru pulak tu.. haha.. aduyai,. klakar pulak teringat waktu tu, ye la masih budak2 , x tau mcm maner nk uruskan hal2 ukhwah ni. hehe.. satu lagi peristiwa, waktu kecurian,.budak kelas aku la yg kena,. pastu aku nmpak ader seorg minah ni buat sumthing kat tong sampah besar kat luar kelas,. n then tiba2 kiteorg jumpa beg duit budak yg hilang tu dlm tong sampah tu,.. tpi, duit dah hilang..tpi, smpai skrg aku x tau sape yg curi sbnrnyer,.. minah tu ker? nthaler, hanya tuhan yg tahu..
Alhamdulillah, akhir darjah 4 , hbgn kiteorg dah ok. x de dah berpuak2 ni ( hehe, sbnrnye aku pun x igt sgt mase ni ) . aku juga pindah ke terengganu mengikut family..

-Darjah 5 & 6, SK Telok Kalong, Kemaman, Terengganu. kwn2 yg paling aku igt maser ni dayah, hatika, farain, zaihasiah, adira,.. dll. mase darjah 6, byk juga dapat gi kem2 utk upsr,. huhu., merasa first time duk berjauh dari keluarga ( 2 3 hari je pun).best la waktu upsr ni, mcm2 kenangan ader. gi kem, gi kelas malam, gi join aktiviti2 petang(naik basikal gi skolah), buat study group ngan dayah, hatika n farain ( sbnrnyer byk enjoy, makan2, bual2 dari studi,. huhu ).. SKTK ni pulak sebelah pantai Telok Kalong je,. tu yg best, kelas kiteorg waktu darjah 6 dah lah atas sekali, pastu hujung. boleh nampak pantai hari2.. ( ye ke? err.. ni pun sbnrnyer aku dah luper.. hikhik )pastu dah nk dekat upsr, kelas berubah di bawah sekali,. dpt kelas berhawa dingin.. baik sungguh cikgu2 kiteorg ni.. alhamdulillah upsr aku berjaya! huhu :))

SEKOLAH MENENGAH
-walaupun upsr aku berjaya dengan jayanya, tpi satu habuk sekolah asrama penuh ngan MRSM pun aku dapat. kesian kat aku kan? haha.. tapi alhamdulillah, memang ni la dikatakan takdir,. aku dapat sekolah di KG Mak Lagam. nama sekolah tu SMK MAK LAGAM,. sebuah sekolah elit, hanya utk students2 yg tinggal dan amek upsr di trg, ditambah dengan yg x berjaya melanjutkan pelajaran ke mana2 sekolah berasrama penuh dan mrsm. haha.. Ngan jujurnyer aku bgtau, first time dengar SMK Mak Lagam dari ma aku, hati aku cakap.. APA BARANG SMK MAK LAGAM? DAH LAH NAMA BURUK, DLM HUTAN,. ISH,. lantas aku bercakap X NAK PERGI LA MAK!! . pastu mak aku ckp, ni sekolah elit la.. barulah aku terdiam.. dalam hati aku ckp SEKOLAH ELIT? BOLEHLAH... bila aku igt balik, memang x patut aku fikir mcm tu, terutama setelah LIMA tahun sekolah kat situ. haha,. ape2 pun AKU SAYANG SMK MAK LAGAM!!! <3 !! biarpun org sentiasa kata.. SMK MAT LAGAM? KAT MANER TU? .. boleh pulak diorg tukar mak tu jadi mat? ngeeesss, geli hati aku dengar...

-TINGKATAN SATU.
errrr.. nnti aku sambung.. huhu (^_^)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan