Jumaat, 23 Julai 2010

tak lama lagi...

x lama lagi apa yer?
-x lama lagi result exam a2 kuar ( ni yg plg takut)
-x lama lagi nk fly yogja ( ni yg excited,ye la first time gi luar negara, first time naek kapal terbang, semuanyer first time la.. but still depends on my result, er,.. takutla pulak )
-x lama lagi bulan ramadhan,( bulan yg sentiasa ditunggu2 )
-x lama lagi farhan spm ( ish apasal aku pulak yg berdebar2 ni,padahal adek aku cool je )
-x lama lagi...
semuanya x lama lagi... tpi kene sedar jugak, kita ni manusia,. hambaNya yg lemah,. hanya mampu merancang tetapi tuhan yg menentukan segalanya. kita hanya mampu berusaha, berdoa dan bertawakal agar segala perancangan kita berjalan dengan lancar, namun andai tersungkur, bangunlah kembali dengan azam yg baru, dengan usaha yg lebih gigih, dengan doa yg selalu, insyaAllah.. jika tidak dibalas di dunia, di akhirat akan mendapat untung.. sedarlah setiap kegagalan pasti ada hikmahnya, mungkin tidak nampak di awalnya, tpi di akhirnya, kita pasti menyedari hikmahnya.. mungkin dengan kegagalan, kita nampak mana silapnya, lalu memperbaikinya.. ayuh, ajak diri kita,ubahlah diri kita ke arah kebenaran dan kebaikan :)

my story..
alhamdulillah,. pagi ni lepas solat subuh,. aku, ma n ayah pergi joging di pantai kemasik. cuaca sgt baik, mendung ala2 gitu.. huhu, kerana mentari dilindungi awan yg tebal.. indahnya ciptaan Allah S.W.T. :) lepaklah kami bersama2 di tepi pantai itu, selama beberapa minit, kemudian bersarapan di gerai. alhamdulillah, kenyang.. baru awal pagi, dah mcm2 rezeki Allah turunkan.. alhamdulillah,.. marilah kita terus bersyukur dengan segala nikmat yg telah Allah berikan kepada kita :)

sedar x sedar, pejam celik pejam celik, sudah hampir sebulan lebih aku berada di rumah,. dan hampir 3 minggu lagi, insyaAllah aku akan ke universitas gadjah mada, yogjakarta.. perasaan bercampur baur, ye la, result dah lah x kuar lagi, tpi dah dpt tahu biler fly ke sana.. ader perasaan teruja, perasaan sedih ( nk tinggalkan keluarga), perasaan terharu ( alhamdulillah, x sangka dpt UGM, entrance exam dyer susah giler hari tu ), perasaan err... perasaan apa lagi ader yer?.. entahlah,. agaknyer ni perasaan yg dialami oleh semua student2 yg akan melanjutkan pelajaran ke negara org... :D huhu,.. entahlah,.. just wait and see.. ;)

Dan x lama bulan ramadhan akan menjelma. bulan yg penuh dengan keberkatan. InsyaAllah akan ku sambut bulan yg mulia ini di negara jiran, pasti penuh dengan dugaan dan cabaran.. dahlah first time ke sana, pastu maser bulan puasa pulak tu. huhu :) oleh itu, di bulan syaaban ini ( hari ni dah 11 hb syaaban ) marilah kita tingkatkan amalan ibadah, terus lakukan yg wajib, banyakkan amalan2 yg sunat ~ baca al quran, solat sunat, puasa sunat, qiamulail, sedekah~ agar dapat berterusan di bulan ramadhan,. dan agar kita dapat istiqamah melakukannya di bulan2 seterusnya,.. dan akhirnya bertemu kembali di bulan ramadhan akan dtg, insyaAllah,:)

akhir kata, semoga aku dpt terus istiqamah menulis, ya, memberi peringatan kepada diri terutamanya, dan juga kepada anda! insyaAllah ameen mudah2an.. :)

*gambar2 merupakan destinasi hari ini, pantai kemasik di kemaman terengganu yg sangat indah,. moh kiter gi! :)





Tiada ulasan:

Catat Ulasan