Ahad, 23 Oktober 2016

Rindu

Maybe just a random post, supaya ia tak hilang ditelan zaman.

Yup aku rindu. Rindu dengan jogja dan seisinya. Rindu dengan biahnya. Rindu dengan suasananya. Rindu dengan akhawat2nya.

Tapi aku tahu, kalau aku ke sana sekarang pun, dah tak sama.
Aku tahu, detik-detik itu hanya sekelumit rasa dan cinta yang Allah pinjamkan.
Aku tahu, nikmat itu cuma sementara.
Bila dihilangkan, baru terdetik rasa syukur dan sayang padanya.

Aku tahu, rasa ini harus diistiqamahkan
Harus diterap dan dinikmati manusia lainnya.
Bahawa adanya akhawat yang saling menguatkan, saling menasihati
Adanya biah solehah,
Adanya suasana cinta dan kasih keranaNya,
dan aku tahu, perit dan sukarnya merealisasikan perkara itu.
Harus aku kuatkan keyakinanku dan kesabaranku.
Berpegang teguh pada sumber kekuatan yang Satu.


Sabar, sabar dan sabarlah untuk bersabar.

dan kerana Tuhanmu, bersabarlah! 74:7
Maka bersabarlah engkau dengan kesabaran yang baik. 70:5


Bersabarlah bersama dengan mereka yang memegang tujuan yang satu.

dan bersabarlah engkau bersama orang yang menyeru Tuhannya pada pagi dan senja hari dengan mengharap keredhaanNya: dan janganlah kedua matamu berpaling dari mereka mengharapkan perhiasaan kehidupan dunia; dan janganlah engkau mengikuti orang yang hatinya telah kami lalaikan dari mengingati Kami, serta menuruti inginannya dan keadaannya sudah melewati batas. 18:28 


Bersabarlah, Allah pasti bersamamu!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan